تاریخ انتشار: پنجشنبه 1348/10/11 - 03:30
کد خبر: 6571

مناظره شکوری راد - کوچک زاده (۲)

مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و علی شکوری‌راد عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ظهر امروز جمعه در بیست‌وهفتمین نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال برگزاری است مناظره کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشجویان باید صحیفه امام را خوانده و به درستی بشناسند، گفت: اگر می‌خواهید امامی وارونه را به شما معرفی نکنند باید امام را به درستی بشناسید.

در ادامه این مناظره کوچک‌زاده با اشاره به یکی از سخنان شکوری‌راد مبنی براینکه بنده امام خمینی را نه به دلیل تئوری ولایت فقیه بلکه به دلیل عملکرد سیاسی شناخته و بعد خط امامی شدم اظهار داشت: این سخن شما یعنی اینکه ولایت فقیه را نپذیرفته‌اید.

وی در ادامه سخنان و مواضع بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص ولایت فقیه و ولی فقیه را بیان کرد.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به شعارهای ساختارشکنانه جریان علیه اصل ولایت فقیه گفت: طبق گفته امام (ره) هر کس با اصل ولایت فقیه مخالفت کند، مرتد است.

کوچک‌زاده ادامه داد: شما مگر نمی‌گویید امام (ره) را قبول دارید، امام گفته است که در مسیر قانون حرکت کنید و افراد باید به قانون تمکین کرده و به آن عمل کنند و شما نیز باید این رویکرد را داشته باشید.

کوچک‌‍‌اده با طرح این پرسش که اگر یاران امام یک طرف ایستادند و عده‌ای دیگر از یاران امام نیز با آنها مخالفت کرده در طرف دیگری ایستادند چه باید کرد؟ تصریح کرد: این مسئله باعث می‌شود که افراد دچار تعارض شوند زیرا ممکن است عده‌ای یار امام بوده باشند اما عملکرد امروز آنها با دیگر یاران امام متفاوت باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه ما از عدم صداقت آزرده‌ایم،خاطرنشان کرد که شما امروز باید بگویید که ولایت فقیه را به عنوان یک اصل قانون و جزئی از تفکر امام (ره) قبول دارید که البته ندارید که شکوری‌راد در واکنشن به این سخن کوچک‌زاده گفت که بنده این حرف را نزدم.

کوچک‌زاده با بیان اینکه عیبی ندارد فردی ولایت فقیه را قبول نداشته باشد همانطوری که صدها هزار نفر در دنیا ولایت فقیه را قبول ندارند، اظهار داشت: اما ولی فقیه شاگردانی مانند سیدحسن نصرالله دارد و در واقع ولایت فقیه در مقابل استبداد و دیکتاتوری می‌ایستد.

وی در ادامه آیه 169 سوره آل عمران را قرائت و تفسیر مربوط به این آیات را بیان کرد.

کوچک‌زاده در خصوص این آیات قرآن گفت:‌طبق این آیات مؤمنین دو ویژگی دارند ویژگی اول اینکه صراط را انتخاب کرده و ویژگی دوم اینکه در صراط بمانند و مؤمنین که خدا اجرشان را ضایع نمی‌کند طبق این آیات کسانی هستند که با وجود تمامی مشکلات بازهم خدا و رسولش را استجابت کنند.

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: می‌توان گفت که این آیات متعلق به 1400 سال پیش است یا می‌توان این آیات را مربوط به دوره فعلی نیز دانست.

کوچک‌زاده با طرح این پرسش که امروز مصداق تبعیت از رسول و خداوند به گفته امام خمینی (ره) چیست، خاطرنشان کرد: خدا که در روزی زمین نیست و پیامبرش نیز 1400 سال پیش از میان ما رفته است به همین دلیل و بر طبق گفته امام (ره) باید در زمان حال از ولی فقیه تبعیت کرد.

وی با اشاره مجدد به آیه 169 سوره آل عمران اظهار داشت: طبق این آیات قرآن کسانی اجرشان ضایع نمی‌شود که در راه مانده و نترسیدند و مانند آقابهزاد که در مطلبی در روزنامه اعتماد به چاپ رسید ترس خود از آمریکا را بیان کرد.

وی ادامه داد: درست است آقا بهزاد (بهزاد نبوی)چریکی پیر بود و در کنار امام نیز مبارزه کرد اما وی نباید بترسد و طبق آیات قرآن همانا شیطان رفقایش را می‌ترساند.

کوچک‌زاده در ادامه تأکید کرد: این سخنانی که امروز بعضی افراد مطرح می‌کنند سخنان امام (ره) نیست بلکه حرف واداده‌هایی است که در خط امام نیستند.

وی یادآور شد: بنده در دوره بیست‌ودوم خرداد بیشتر از شما برای خاتمی کار کردم اما آن زمان این سخنان را هنوز نشنیده بودم.

در ادامه این مناظره شکوری‌راد در پاسخ به بخشی از سخنان کوچک‌زاده گفت: آقای کوچک‌زاده می‌گوید که بنده ولایت فقیه را قبول ندارم که البته این سخن را نزدم.

کوچک‌زاده خطاب به شکوری‌راد پرسید که آیا قبول دارید؟ شکوری‌راد پاسخ داد، بله.

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ادامه داد:‌ ما امام را فراتر از ولایت فقیه قبول داریم یعنی غیر از شأنی که برای امام در جایگاه ولایت فقیه قائلیم امام را بالاتر از این شأن پذیرفته و قبول داریم.

وی در خصوص نظریه ولایت فقیه نیز گفت: دیدگاه امام در خصوص این نظریه در اقلیت بود و امام این دیدگاه را به کرسی نشاند.

وی اضافه کرد: ولایت فقیه یک نظریه از سوی امام (ره)‌ بود و زمانی که این نظریه وارد قانون شد اما کسانی تصور می‌کنند که اگر ولی فقیه را بالا برده و حتی از قانون نیز بالاتر ببرند، عمل پسندیده‌ای انجام داده‌اند در حالی که اینطور نیست زیرا اگر ولی‌فقیه را از قانون بیرون بکشیم تبدیل به یک نظریه می‌شود.

شکوری‌راد با بیان اینکه امام (ره) گفت که ولایت فقیه می‌تواند در تمام شئون قانون بگنجد خاطرنشان کرد: این مسئله حق حکومت بوده و در تمام کشورها نیز وجود دارد.

وی افزود: این مسئله در ایران نیز رعایت می‌شود یعنی حکومت حق قانون‌گذاری در تمام سطوح را دارد که طبق نظر امام (ره) حکومت می‌‌تواند در تمامی سطوح قانون‌گذاری کند.

وی با اشاره به اینکه طبق گفته امام ولی فقیه زمانی که شرایط لازم را داشته باشد، می‌تواند حکومت کند اظهار داشت: زمانی ولی فقیه می‌تواند حکومت کند که مردم وی را بخواهند و زمانی که ولی فقیه دیکتاتوری کند خودبه‌خود عزل خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ باید ولی فقیه را در قانون اساسی حفظ کرد و اگر ولی فقیه از قانون بیرون بیاید این بحث تبدیل به یک نظریه می‌شود.

در ادامه این مناظره کوچک‌زاده با اشاره به یکی از اصول قانون‌‌ اساسی که مربوط به ولایت فقیه است اظهار داشت: طبق این اصل قانون اساسی زمینه حکومت ولی فقیه را آماده می‌کند و ولی بالاتر از قانون نمی‌گوید و این قانون در ید اوست.

وی با طرح این پرسش که مشکل اصلی در خصوص ولایت فقیه چیست، گفت: مشکل اینجاست که ما ولی فقیه را نمی‌شناسیم زیرا اگر بدانیم که وی چه شخصیتی دارد دیگر بسیاری از این مباحث را مطرح نخواهیم کرد.

این نماینده مردم در خانه ملت یادآور شد: در زمان خاتمی چه خون‌دلها به دل مقام معظم رهبری نکردند اما ایشان همواره از خاتمی حمایت می‌کرد.

کوچک‌زاده با اشاره به مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: ولی فقیه با نظر 90 نفر انتخاب می‌شود که حاضر نیستند حتی یک لحظه آخرت خود را فدای دنیا کنند و این افراد ولی فقیه را شناخته و وی را قبول دارند.

وی ادامه داد: بعضی‌‌ها به ما می‌گویند که فلان‌کس را با طلحه مقایسه نکنید اما خود ولی فقیه را با شاه مقایسه می‌کنند.

در ادامه این مناظره دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر خطاب به شکوری‌راد اظهار داشت: دفتر تحکیم وحدت یک مجموعه اصیل دانشجویی است و در اینجا یک نشست سراسری با حضور بیش از 20 انجمن از دانشگاههای مختلف کشور در حال برگزاری است. علاوه براینکه این حضور از لحاظ تشکیلاتی مشکلی ندارد افراد حاضر در این نشست طبق اساسنامه و مرامنامه این دفتر فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به شکوری‌راد گفت: انتظار ما این است که شما مرزبندی خود را با کسانی که روزی در این تشکیلات بوده و از صدای آمریکا سردرآوردند و دوستان شما نیز حامی آنها بودند، مشخص کنید البته همین اقدامات دوستان شما باعث شد که مجموعه دفتر تحکیم وحدت که به امام (ره) و شهدا معتقد بود امروز به اینجا برسد.

بعد از سخنان دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امبیرکبیر، شکوری‌راد اظهار داشت:‌‌ چرا امروز می‌گویید که حوادث 4 ماه پس از انتخابات انقلاب مخملی بوده است. به هر حال این سخن شما باید دلایلی داشته باشد.

وی ادامه داد:‌ زمانی که شما از این عنوان استفاده می‌کنید بایستی عنوان استفاده شده با موارد قبلی تطابق داشته باشد و وجه تشابهی نیز باید بین آنها باشد.

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت همچنین در پاسخ به اظهارنظر یکی از دانشجویان مبنی براینکه افرادی که دارای بصیرت بودند از صف جنبش سبز جدا شدند، گفت:‌ بصیرت در کجا یافت می‌شود در دانشگاهها که خودتان جمعیت حامیان موسیقی و احمدی‌نژاد را می‌دانید.

وی اضافه کرد: بیاید و به بیمارستان‌ها و دانشگاهها رفته و ببینیم چند نفر سبز و چند نفر نیز مخالفند.

شکوری‌راد همچنین تصریح کرد: از افراد حاضر در شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در بدو تأسیس نیز در زمان حال 80 درصد سبز بوده و مابقی نیز مشخص نیست چه منشی دارند.

در ادامه مناظره کوچک‌زاده با درخواست از دانشجویان مبنی بر اینکه دیدگاههای امام را بخوانند تأکید کرد:‌شما بایستی به عنوان دانشجوی روشنفکر وظیفه خود بدانید تا دیدگاههای امام را مطالعه کنید.

وی ادامه داد: بایستی همه پدیده‌های تاریخی را بشناسیم و هم خمینی را شناخته و هم شاه را وگرنه حق هدایت جامعه را نداریم.

این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه دانشجویان بایستی صحفیه امام را خوانده و برای دیگران نیز نقل کنند خاطرنشان کرد: این اقدام باعث می‌شود که یک امام مشابه برایتان نسازند همانطوری که سالها امام حسینی مشابه برای مردم ساختند و در حالی که مردم برای امام حسین (ع) گریه می‌کردند هیچ اتفاقی در میان آنها نمی‌افتاد.

کوچک‌زاده تصریح کرد: اگر حسین (ع) را به درستی نشناسید یک امام وارونه به شما می‌شناسانند و اگر امام خمینی (ره) را به درستی نشناسید خمینی وارونه به شما می‌دهند.

وی از دانشجویان درخواست کرد که پیام امام خمینی (ره) در خصوص پذیرش قطعنامه 598 را بخوانند.

کوچک‌زاده یادآور شد: این نامه را خوانده و آنگاه ببینید که عده‌ای قصد داشتند در مجلس به بهانه این نامه رهبری را مجبور به مذاکره با آمریکا کنند.

این نماینده مردم در خانه ملت با ابراز انتقاد از اینکه شکوری‌راد راهپیمایی 22 بهمن را یک اردوکشی خیابانی عنوان کرده بود، گفت: این کار را نکنید ما شما را دوست داریم آیا این 22 بهمن همان اردوکشی که مقام معظم رهبری گفته بود، است.

شکوری‌راد خطاب به کوچک‌زاده گفت: نامه نمایندگان مجلس ششم به رهبری که به امضای 135 نماینده رسید، دانشجویان بهتر است آن نامه را مطالعه کرده و قضاوت کنند.

وی یادآور شد: این نامه از سوی 135 نفر از نمایندگان مجلس و از سر دلسوزی برای جامعه نوشته شد اما متأسفانه به دلیل امضای این نامه تعدادی از نمایندگان ردصلاحیت شدند.

در ادامه مناظره شکوری‌راد در خصوص اظهارنظر یکی از دانشجویان مبنی براینکه اگر شما تعداد حامیان جنبش سبز در روز 22 بهمن را زیاد می‌دانید پس چرا آقای موسوی، آقای کروبی و آقای خاتمی با آن وضع از راهپیمایی خارج شدند، گفت: سیستم اطلاعاتی و امنیتی کشور تمام امکانات خود را بسیج کرده و در مقابل حضور موسوی در راهپیمایی ایستاد.

وی افزود: البته انتشار این خبر طبق صحبتی که بنده با نزدیکان آقای موسوی کردم دروغ است.

شکوری‌راد در ادامه تصریح کرد: در خصوص روز عاشورا نیز تهمت‌هایی به مردم زده شد و اعلام کردند که آنها آتش زده و توهین کردند در حالی که این خبر نیز دروغ بود.

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در ادامه با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد:‌ بحمدالله در این روز جمعیت زیادی در تأیید انقلاب اسلامی به صحنه آمدند و این روز به هیچ گروه و دسته‌ای تعلق ندارد البته بنده نیز در این راهپیمایی شرکت کردم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top